قالب بتن فلزی

قالب بتن نقش مهمی را در ساخت سازه های ساختمانی ایفا می کند. اگر برای اجرایی کردن پروژه ها از این نوع قالب استقاده کنید به دلیل استحکام و عدم چسبندگی قالب فلزی در هزینه های مصرفی نیز صرفه جویی می شود. این دو ویژگی مهم مراحل ترمیم و پاک سازی قالب ها را از میان برمی دارد و دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف در این مرحله از کار ندارید. این قالب ها از فولاد تولید شده اند و کارایی آن ها نیز مشابه فولاد است. اجزای بتنی با قرار گرفتن در بخش داخلی قالب های فلزی شکل می گیرند و در روزهای بعد توسط آب شسشو داده می شوند تا در اثر عوامل واکنش زا دچار تغییرات نشوند.

کارایی قالب بتن فلزی

قالب بتن فلزی کارایی و مزایای فراوانی دارد که در این جا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. این قالب ها وزن کمی دارند.
  2. استفاده از قالب های فلزی باعث تسهیل روند اجرایی سازه می شود.
  3. قالب بتن فلزی از مقاومت خمشی برخوردار است که موجب تقویت خاصیت فولادین در قالب ها می شود.
  4. مواد موجود در قالب های فلزی با بتن هیچ واکنشی نمی دهند.
  5. ذرات سیمان را به سطح خود جذب نمی کنند که این موضوع روند تمیزکاری را روان تر می کند.
  6. فشار و ضربه نمی تواند به قالب بتن فلزی آسیب برساند در نتیجه می توان بارها بدون صرف هزینه ترمیم، از آن ها استفاده کرد.

انواع داربست مدولار

داربست مدولار دارای دو نوع مختلف است که این دو نوع عبارتند از: داربست مدولار چکشی و مثلثی که هر کدام برای ساخت بخشی از ساختمان کارایی دارند. در ادامه جزئیات بیشتری در این خصوص مطرح می شود.

داربست مدولار از نوع چکشی

داربست چکشی به عنوان کاربردی ترین نوع داربست شناخته می شود و در اکثر کشورهای دنیا کارایی دارد. از این داربست برای نمای ساختمان استفاده می شود که علت آن نیز عدم وجود میله های مایلی ست که در داربست مثلثی می توان دید. اتصال پایه ها از طریق ضربه چکش انجام می شود و پیچ و مهره هیچ کارایی در این میان ندارد. این داربست برای همه بخش های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. می توان میزان تحمل بار و همچنین میزان ارتفاع لازم را از طریق تنظیمات آسانی که دارد روی آن اعمال نمود.

داربست مدولار از نوع مثلثی

داربست مدولار مثلثی مراحل تولید آسانی را پشت سر می گذارد و هزینه زیادی برای ساخت آن صرف نمی شود. به همین دلیل در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد اما برای نمای ساختمان کارایی ندارد.

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط