قالب پیش ساخته منهول بتنی

قالب منهول بتنی یک نوع قالب است که برای ساختن لوله‌های تونل، مخازن، یا سازه‌های دیگری که به صورت استوانه‌ای و بلند هستند، استفاده می‌شود، این قالب ها به عنوان قالب های آدم رو نیز شناخته می شود.

قالب منهول یک نوع قالب است که برای ساختن لوله‌های تونل، مخازن، یا سازه‌های دیگری که به صورت استوانه‌ای و بلند هستند، استفاده می‌شود.

این قالب ها به عنوان محفظـه ایسـت بـرای متصـل کـردن چنـد شـبکه و خـط راهـرو بـه هـم در سیسـتمهای مختلـف آب، فاضـاب ،  تلفـن ، بـرق ، گاز و …. بـه کار مـیرود.

این نوع از قالب های بتنی شباهت بسیاری به قالب گرد ستون دارد، اما بزرگترین تفاوت آن ایجاد استوا تو خالی توسط قالب منهول بوده در حالیکه قالب ستون گرد، استوانه های تو پر را به عنوان ستون ایجاد می کنند.

image
image

ابعاد اجزای تشکیل دهنده قالب منهول

جهت تولید انواع قالب منهول از نوعی قالب گرد مخصوص استفاده می گردد.

قالب منهول از یک مقطع گرد و استوانه تو خالی بتنی استفاده شده است.

به همین دلیل این مدل از قالب های بتنی دارای دو قسمت داخلی و خارجی می باشند و از آنجایی که این قالب ها به عنوان قالب های خاص شناخته می شوند، لازم است تا ابعاد و اندازه مورد استفاده برای لوله های منهول پروژه به شرکت ارائه شود.

البته ابعاد استانداری برای تولید قالب های منهول وجود دارد که شامل قطر داخلی 30 الی 150 متر و طول 1 الی 1.5 متر می باشد.

اغلب قالب های منهول تولید شده در ایران، قطر داخلی  1.2 متر و قطر خارجی 1.44 متر دارند.

image

قیمت خرید قالب منهول بتنی

قیمت قالب منهول با توجه به عوامل مختلفی مانند ابعاد، ضخامت روش ساخت و… تعیین می گردد.

همچنین به دلیل مواد اولیه این قالب ها که از جنس فلز می باشد، با تغییرات قیمت فلز، قیمت نهایی قالب نیر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

اما به طور کلی قالب منهول به دلیل ساختار و الگوی پیچیده تر نسبت به قالب های مدولار، از قیمت بالاتری در مقایسه با قالب های مدولار برخوردار می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان فیدار فولاد تماس حاصل نمایید.

برخی از پروژه هایی که از این محصول استفاده نموده اند: