قالب فلزی بتن کلمات کلیدی: قالب فلزی بتن-داربست مدولار کلمه کلیدی اصلی: قالب فلزی بتن چکیده: در قالب بندی بتن می تواند از طریق یک نوع از قالب فلزی بتن و یا انواع مختلف آن انجام شود. پایداری قالب فلزی بتن از مسائل مهم قالب بندی محسوب می شود. عنوان: اصول اصلی قالب بندی با قالب فلزی بتن متن:

شاید بهتر باشد در ابتدای راه بررسی کنیم که قالب بندی بتن چطور صورت می گیرد و قالب فلزی بتن در کدام بخش از قالب بندی اهمیت پیدا می کند، سپس بررسی می کنیم که استفاده از داربست مدولار در کنار قالب فلزی بتن چقدر می تواند تاثیر گذار باشد .دقت کنید که احداث یک سازه بتن قطعا نیاز به تجهیزاتی استاندارد و تخصص کافی دارد.

گام های اول برای قالب بندی بتن

وقتی قرار است که یک سازه بتن آرمه احداث شود باید در ابتدا بتن خمیری شکل در قالب فلزی بتن ریخته شود، به این ترتیب حجم قالب ها از مواد بتنی پر شده و در وضعیت سخت شدن قرار می گیرد ، در نهایت بتن هایی با شکل دلخواه فراهم می شوند. انجام قالب بندی صحیح، از مهمترین گام ها برای احداث سازه های بتنی است، در واقع در این بین تنها تخصص و روش درست کفایت نمی کند و باید تجهیزات مورد استفاده نیز اصولی و قابل قبول باشد. به عنوان مثال مقاومت قالب فلزی بتن می تواند بر روی نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار باشد.

پس از اینکه قالب ها در وضعیت استقرار قرار گرفت ، باید درزهای بیرون زده شده، گرفته شود این کار نیاز به دقت و صبر و حوصله دارد.

تصویر1

تاثیر پایداری در قالب بندی بتن

مهم ترین خصوصیتی که برای قالب بندی نقش حیاتی دارد، پایداری است، در واقع اگر مهاربندی پایه ها و همینطور سکوها کافی نباشد و یا تعادل افقی بتن ریزی تنظیم نشود قطعا نتیجه نامناسب خواهد بود. قسمت های جزئی قالب نیز نباید خالی بماند. اگر در زیر قالب از کف های نامناسب استفاده شود و یا زیر پایه های نامناسب مورد استفاده قرار بگیرد قطعا سبب ناپایداری محصول نهایی می شود. لایه های خاک مجاور قالب، گزینه هایی بسیار عالی هستند که بهتر است در انتخاب آنها شرایط کاری سازه بتنی در نظر گرفته شود.

به هرحال قبل از بتن ریزی باید یک سری کنترل ها بر روی قالب فلزی بتن انجام شود به این معنی که قالبهایی که در تماس با بتن ها هستند باید به صورت روتین بررسی شوند و درز بین تخته و همینطور درز بازشوها نیز باید به طور دقیق آب بندی شوند. در واقع شیره های بتن نباید از درزها بیرون بریزد. قالب باید در جای خود فیکس شود و اجزای قالب فلزی بتن نباید حرکت کنند.

تصویر2

جمع بندی اصول قالب بندی

برای برداشتن قطعاتی که در فاصله های منظم و دقیق قرار دارد باید از تخته اندازهای مناسب استفاده شود ،البته قالب فلزی بتن خود می تواند قطعا بخش های درون را نیز فیکس کند. اما به طور کلی بهتر است که قطعات قالب فلزی بتن به صورتی قرار بگیرد که برداشتن و همینطور بریدن بتن ها بر روی بتن سفت‌ شده تاثیر نامناسب نگذارد.

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط