ساخت قالب سرستون سبب می شود تا از احتمال شکست برشی سقف سازه ها جلوگیری شود. از این رو ساخت قالب سرستون به شدت اهمیت پیدا کرده است.

هدف از ساخت قالب سرستون های مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز

 

امروزه ساخت قالب سرستون، برای تولید سرستون هایی با اشکال هندسی استاندارد و غیر استاندارد صورت می پذیرد. در همین راستا در این مطلب به بررسی بیشتر انواع قالب های سرستون پرداخته ایم.

هدف از ساخت قالب سرستون چیست؟

در مواقع بسیار زیادی در صنایع ساخت و ساز، در صورت استفاده از دال های تخت در دهانه های بزرگ و یا تحت تاثیر بودن کف ساختمان بر اثر فشارهای زیاد، دال تخت به منظور انتقال دادن برش در نزدیکی محل اتصال به ستون با مشکل مواجه شود.

لازم به ذکر است که در نزدیکی های تکیه گاه، بر روی دال ها برش های زیادی ایجاد می شود که اگر این برش ها به خوبی تقویت نشوند، منجر به بروز ترک های برشی در دال و در نهایت شکست برشی در سقف خواهد شد. برای از بین بردن این مشکل به دلیل ضخامت کم دال، امکان تامین ظرفیت برشی تنها به وسیله آرماتورهای برشی وجود ندارد و برای این کار نیاز به افزایش ضخامت دال وجود دارد که افزایش ضخامت دال سبب افزایش بار مرده در سازه می شود. از این رو بهترین روش، تقویت موضعی دال می باشد. یکی از بهترین اقداماتی که می توان در این خصوص انجام داد این است که در جایی که ستون و دال به یکدیگر متصل می شوند، ابعاد ستون به صورت تدریجی افزایش پیدا کند که اصطلاحا به آن سرستون گفته می شود. از این رو برای ساخت این سرستون ها مانند هر قطعه دیگری نیاز به قالب مخصوص همان قطعه وجود دارد. به همین دلیل امروزه ساخت قالب سرستون و فروش قالب سرستون، مانند قالب سرستون سیمانی افزایش پیدا کرده است.

(تصویر 1)

شناخت انواع قالب سرستون

قالب های سرستون تنها محدود به یک مدل نمی شوند و انواع گوناگونی را در برمی گیرد که به شرح ذیل می باشند:

  • قالب سرستون تیپ A: هدف از ساخت قالب سرستون تیپ A تولید سرستون هایی با ابعاد زیرین 40*40 و ابعاد رویی 120*120 و با ارتفاع 50 سانتی متر می باشد
  • قالب سرستون تیپ B: قالب هایی که در این گروه قرار می گیرند، علاوه بر ابعاد استاندارد می توانند اقدام به ساخت سرستون هایی با ابعاد مورد نیاز برای پروژه های خاص نمایند.
  • قالب سرستون تیپ C: ساخت قالب سرستون تیپ C به این جهت انجام می شود که بتوان سرستون هایی با اشکال هندسی گوناگون تولید کرد.
  •  (تصویر 2)

بررسی قیمت قالب سرستون

قالب های مورد استفاده برای ساخت سرستون ها، از قیمت های متنوع و گوناگونی برخوردار می باشند. چرا که میزان و کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قالب سرستون ها متفاوت هستند که این عامل نقش تعیین کننده ای در قیمت قالب ستون ها خواهد داشت.

 

 

قالب فلزی سقف بتنی, داربست های مدولار, انواع قالب های فلزی بتن, مفصلی نیوجرسی, قالب فلزی برای بتن, ساخت قالب سرستون, قالب نیوجرسی, قالب فلزی ستون گرد, قالب بتنی نیوجرسی, قالب مدولار فروش, قالب فلزي بتن در كرج, قالب مدولار بتن ریزی, قالب های مدولار سقف, قالب های فلزی مدولار, داربست مدولار مثلثی, داربست مدولار چکشی, داربست مدولار قم

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط