قالب فلزی بتن ستون های نگهدارنده ساختمان را به راحتی فرم می دهد و از گسترده شدن بتن های خیس در محیط جلوگیری می کند. اگر امکانات لازم برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان را ندارید می توانید از داربست مدولار استفاده نمایید. در ادامه راجع به هر دو مورد ذکر شده و کارایی آن ها صحبت می شود.

قالب فلزی بتن

قالب فلزی بتن بخش مهمی از مراحل ساخت سازه های بتنی را شامل می شود، این قالب ها مانند ظرف هایی عمل می کنند که بتن خیس و میلگرد را در خود جای داده و به آن ها حالت می دهند. برای ساخت قالب فلزی بتن باید از آلیاژها و مصالح با کیفیت استفاده شود در غیر این صورت ممکن است هنگام بتن ریزی مقاومت کافی را نداشته باشد و فرم اصلی خود را از دست بدهد، که آسیب دیدن قالب ها برابر است با از دست رفتن همه زحماتی که برای ساخت آن سازه بتنی کشیده شده است. در رابطه با قیمت قالب بتن نیز باید عامل های متعددی مورد بررسی قرار گیرند، شکل سفارش داده شده برای قالب و زمان لازم برای ساخت آن موجب افزایش یا کاهش قیمت تعیین شده می گردد.

تصویر 1

مزیت های قالب فلزی بتن

قالب فلزی بتن در برابر فشار مقاوت است و به راحتی شکل اصلی خود را از دست نمی دهد، همانطور که می دانید هنگام بتن ریزی فشار زیادی بر قالب ها وارد می شود که این نوع قالب می تواند به راحتی آن را تحمل و از پخش شدن بتن در اطراف نیز جلوگیری کند. اگر در قالب ها درزی مشاهده کردید حتما مراحل مربوط به ترمیم آن را سپری نمایید. مزیت دیگر قالب فلزی بتن مربوط به خاصیت عدم چسبندگی آن است، اگر قالب های چوبی یا آجری را از نزدیک دیده باشید متوجه می شوید که همه آن ها باید پس از پایان پروژه ترمیم و پاکسازی شوند، البته گاها نیز نمی توان در پروژه های بعدی مجددا از آن ها استفاده کرد، بنابراین نچسبیدن ذرات به سطح قالب مرحله پاکسازی و هزینه لازم برای آن را از مراحل لازم برای پروژه حذف می کند و این می تواند صرفه اقتصادی پروژه در حال اجرا را به دنبال داشته باشد.

داربست مدولار

از داربست مدولار برای  بخش های مرتفع یک ساختمان در حال ساخت استفاده می شود، این داربست ها با تکنولوژی جدید ساخته و ارائه شده اند و در همه بخش ها قابل استفاده می باشند.

تصویر 2

انواع داربست مدولار و کارایی آن ها

داربست مدولار به دو نوع چکشی و مثلثی تقسیم می شود که چکشی برای دسترسی به همه بخش های مرتفع یک پروژه کارایی دارد اما از نوع مثلثی نمی توان برای نمای یک ساختمان استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط