قالب فلزی ستون گرد یکی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات لازم در ساختمان سازی است. امروزه انواع قالب فلزی ستون گرد در ابعاد گوناگونی تولید می شود.

قیمت فروش انواع قالب فلزی ستون گرد

قالب فلزی ستون گرد در ساخت ستون کاربرد دارد که به صورت دو نیم دایره است. یکی از تولید کنندگان بزرگ این قالب ها، شرکت فیدار فولاد می باشد. افراد می توانند انواع این قالب ها را با ابعاد مشخص شده از این شرکت ها تهیه کنند.

مشخصات قالب فلزی ستون گرد

برای ساخت اجزای ساختمان، تجهیزات و وسایل متعددی مورد نیاز است که یکی از مهمترین آنها قالب فلزی ستون گرد می باشد. این قالب ها که در ساخت ستون مورد استفاده قرار می گیرد با ورقه هایی به ضخامت ۳۰ میلیمتر ساخته شده و از آن در ستون هایی که قطر پایین ‌تر از ۲ متر داشته باشد استفاده می شود، زیرا اگر در این ستون ها از قالب کمانی استفاده شود بتن ریزی بی کیفیت خواهد شد. ا

تصال قالب ستون گرد به گونه ای است که پنل آن توسط پین و گوه یا بست قورباغه‌ ای به هم متصل شده و در زمانی که سازه قطر بالایی داشته باشد جهت ایجاد مقاومت بیشتر به جای ورق از ناودانی استفاده می شود. مقاطع قالب فلزی ستون گرد از دو سگمنت ۱۸۰ درجه تشکیل می شود و اجزای این قالب توسط کلمس فولادی نشکن به یکدیگر وصل می شود، به طوری که این کلمس ها مقاومت بالایی داشته و با ضربه چکش در محل خود قرار می‌ گیرند.

کاربرد قالب ستون گرد

به طور کلی می توان گفت مهمترین کاربرد قالب گرد در بتن ریزی ستون های استوانه ای و گرد می باشد که از این استوانه ها برای ساخت مساجد، هتل ها، ساختمان ها، مجتمع های اداری و تجاری، پل ها و غیره استفاده می شود. لازم به ذکر است که مشاهده می شود در پروژه های مربوط به اماکن عمومی بعد از پایان بتن ریزی در دور ستون ها پوشش ایجاد نمی شود زیرا از نظر معماری، ستون های گرد بتنی که بدون پوشش هستند جلوه زیباتری دارند.

دقت داشته باشید که این قالب ها مزایای خاصی داشته که مهمترین آن کارکرد بسیار راحت و آسان آن می باشد، این امر موجب شده است اجرای عملیات با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در نتیجه خرید و فروش قالب ستون گرد رونق پیدا کند.

تصویر ۲

طراحی و ساخت قالب گرد

با توجه به اینکه از قالب ستون گرد در موارد متعددی استفاده می شود لازم است در هنگام سفارش این قالب ها به ارتفاع بتن ریزی دقت خاصی شده و همچنین در مواردی که قطر ستون های گرد از یک متر بیشتر باشد برای جلوگیری از تغییر شکل باید از کلاف در ساخت این  ستون ها استفاده کرد. یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده این قالب های، فیدار فولاد بوده که قیمت قالب ستون گرد در این شرکت بسیار مناسب بوده و کیفیت محصول نیز بالا می باشد.

قالب فلزی بتن تونل, انواع داربست مدولار, قیمت قالب فلزی بتن, نیوجرسی بتنی مفصل دار, خرید و فروش قالب فلزی بتن, قالب سرستون سیمانی, ساخت قالب های نیوجرسی, قالب فلزی ستون گرد, قالب بتنی نیوجرسی, انواع قالب های مدولار, قالب فلزی بتن کرج, قالب مدولار بتن, قالب مدولار ساختمان, قالب مدولار فلزی, داربست مدولار مثلث امگا, داربست مدولار چکشی چیست

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط