نحوه تولید نیوجرسی مفصل دار چگونه است؟

 

نیوجرسی مفصل دار یکی از اجزایی است که در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر جهت ایمنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است بدانید این حفاظ ها با ابعاد و مشخصات مناسب در جاده ها و معابر مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل توانایی بالایی که در کنترل خودروها دارند می تواند بخش قابل توجهی از خسارت های جانی و مالی را در تصادفات کاهش دهند.

نیوجرسی مفصل دار

در حمل و نقل، ایمنی یکی از زیر بخش ‌های اصلی بوده که در زمان بهره برداری از معابر و جاده ها با آن توجه زیادی می شود که در این بین مشاهده می‌شود استفاده از نیوجرسی مفصل دار به عنوان یک حفاظ بتنی کارایی زیادی در این زمینه دارد. این قطعه در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار در کانادا و در شهر نیوجرسی مورد استفاده قرار گرفته که به همین دلیل به این اسم معروف شده است. در کشور ایران نیز نخستین بار قالب نیوجرسی در سال ۱۳۷۵ توسط مهندسین توانمند ایرانی تولید شده که از آن برای ایمن سازی سطح معابر، جدا کردن خطوط و همچنین دور برگردان ها استفاده می شود. به طور کلی می‌توان گفت نیوجرسی مفصل دار در طول های ۱ الی شش متری تولید شده که در این بین نیوجرسی مفصلی 4 متری بسیار کاربرد دارد. لازم است بدانید یکی از مهمترین مزایای این حفاظ ها تعویض راحت آن در هنگام آسیب دیدگی میباشد که این امر موجب شده است در حال حاضر خرید و فروش مفصل نیوجرسی بسیار رونق پیدا کند.

تصویر ۱

مصالح تشکیل دهنده نیوجرسی بتنی مفصل دار

برای ساخت قالب نیوجرسی مفصلی مصالحی نیاز بوده که شامل سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد و مفصل می شود. دقت داشته باشید سیمان استفاده شده در نیوجرسی مفصل دار باید دارای استانداردهای ملی و سنگدانه های مصرفی نیز باید مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۰۲ باشد. برای سهولت پر کردن مفصل قالب نیوجرسی مشاهده می شود که از افزودنی های مایع و پودری با کیفیت استفاده می شود و آب مصرفی نیز باید عاری از مواد آلی، قلیایی و اسیدی تمیز و صاف باشد. میلگرد استفاده شده در نیوجرسی باید میلگرد استاندارد با مقاومت کششی بالا بوده و مفصل های آن نیز باید قابلیت تحمل ضربه را داشته باشد.

تصویر ۲

نحوه تولید مفصلی نیوجرسی

برای ساخت حفاظ بتنی مفصل دار از میکسر تویین استفاده شده که در اینجا قبل از بتن ریزی قالب باید روغن کاری شده و شبکه های آرماتور کنترل کیفیت در قالب ها قرار گرفته و سپس بتن به صورت خود متراکم در آن ریخته شود. در خصوص قیمت مفصل نیوجرسی باید توجه داشته باشید که با وجود اینکه در تولید این حفاظ ها از حفاظ های بتنی با طول متفاوت است استفاده می شود طبیعتا قیمت آن نیز متفاوت است.

 

 

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط