قالب فلزی بتن، ابزاری است که در صنعت ساخت و ساز کاربرد بسیار زیادی دارد. به طور کلی از قالب فلزی بتن برای شکل گیری و استحکام سازه ها استفاده می شود.

معرفی و کاربرد انواع قالب فلزی بتن در صنعت ساخت و ساز

 

قالب فلزی بتن به قالب موقتی گفته می شود که معمولا از جنس چوب، فلز و یا آجر می باشد. به طور کلی در صنعت ساخت و ساز برای ساخت هر سازه ای از قالب های فلزی بتن استفاده می شود و دلیل آن هم نگهداری و حفظ بتن تا زمان مستحکم و مقاوم شدن آن می باشد. به طور کلی انتخاب نوع قالب بتنی که برای ساخت سازه ها انتخاب می شود تاثیر مستقیمی در مدت زمان اتمام پروژه و هزینه های تمام شده برای اجرای آن پروژه دارد. همانطور که گفته شد هر سازه ای قالب فلزی مخصوص به خود را دارد. به طور مثال قالب فلزی سقف بتنی، قالب فلزی بتن پیچ و مهره، قالب فلزی بتن تونل، قالب فلزی تیرچه بتنی و قالب فلزی جدول بتنی نمونه هایی از قالب های موجود می باشند که در این مقاله به بررسی چند مورد از این قالب های بتنی پرداخته ایم.

قالب فلزی بتن تونل

قالب های فلزی بتنی تونل تنها محدود به 1 نوع نخواهند شد و از لحاظ بهره برداری به 2 دسته تونل های راه و تونل های آب تقسیم بندی می شوند. قالب های فلزی بتن تونل از لحاظ مقطع نیز دارای انواع دایره ای و نعل اسبی می باشند. طراحی تجهیزات قالب بندی فلزی بتن تونل ها معمولا کار سخت و دشواری است و نیاز به دانش و تخصص خاص خود دارد، چرا که در ساخت آنها باید فاکتورهای زیادی، مانند مشکلات دسترسی محدود، ایجاد مقاومت در مقابل فشار بسیار زیاد بتن، ایجاد فضای کافی برای عبور و مرور وسایل نقلیه مخصوص حمل بار مورد توجه قرار گیرد.

(تصویر 1)

قالب فلزی تیرچه بتنی

قالب تیرچه بتنی نوع دیگری از قالب های بتنی می باشد که با استفاده از ورق های 4 میل ساخته شده و طول های مختلفی را شامل می شود.  قالب های فلزی تیرچه بتنی بیشتر در سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید قالب های تیرچه بتنی را هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم تهیه نمایید که بدیهی است قالب های دست دوم از قیمت کمتری برخوردار می باشد. اما باید دقت نمایید که از سلامت کافی برخوردار باشند.  امروزه شرکت های زیادی وجود دارد که در زمینه فروش و پخش عمده قالب فلزی بتن فعالیت می کنند و شما می توانید با تماس با این شرکت ها قالب های بتنی مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

(تصویر 2)

قالب فلزی جدول بتنی

قالب های فلزی مخصوص ساخت جدول های بتنی، یک نمونه از قالب های موجود در صنعت ساخت و ساز هستند که ورق های موجود در داخل این قالب ها 5 میل هستند. قالب فلزی جدول بتنی به طور کلی به 2 روش پیچ و مهره ای و کشویی تولید و ساخته می شوند.

در کارخانه قالب فلزی بتن، قالب های جدول به کمک دستگاه های مخصوص تولید جدول ساخته می شود. اما در مواقعی که امکان دسترسی به برق وجود نداشته باشد و یا اینکه قالب ها به تعداد پایین تولید می شوند، معمولا برای تولید قالب فلزی جدول بتنی از دست استفاده می شود.

 

کارخانه قالب فلزی بتن, داربست های مدولار, قالب های فلزی بتن, نیوجرسی مفصل دار, قیمت قالب فلزی بتن ریزی, انواع قالب سرستون, ساخت قالب های نیوجرسی, قالب ستون گرد, قالب نیوجرسی بتنی, انواع قالب های مدولار, قالب فلزی بتن کرج, قالب مدولار بتن, قالب مدولار ساختمان, قالب مدولار فلزی, داربست مدولار مثلث امگا, داربست مدولار چکشی چیست

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط