قالب بتن در واقع همان قالب های موقت و یا ثابت هستند که به واسطه بتن و یا مواد دیگری پر می شوند. قالب فلزی بتن از آنجا که می تواند وزن زیادی را تحمل کند در اتوبان سازی و با پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیتی که قالب فلزی بتن دارد این است که از چسبندگی بتن به سطح قالب ممانعت می کند.

قالب فلزی بتن

عملیات بتن ریزی در اکثر ساختمان ها با استفاده از قالب قلزی بتن صورت می گیرد زیرا از نظر فنی یک سازه بتنی محکم باید قالب بندی مستحکمی نیز داشته باشد. این قالب انواعی دارد از جمله قالب فلزی بتن برای سنگفرش، قالب فلزی برای پیاده رو، قالب فلزی بتن برای مانع و یا حصار. از آنجا که قالب فلزی بتن استحکام بیشتری دارد بهتر است که در پی ریزی سازه ها از این نوع قالب استفاده شود چون می توانند تا زمانی که سازه اصلی استحکام لازم را پیدا نکرده است نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

تصویر 1

مزایای قالب فلزی بتن

کاربرد قالب فلزی بتن نسبت به انواع دیگر قالب بیشتر است و استحکام بالاتری دارد. قالب فلزی بتن نسبت به انواع دیگر سطح تراز و شاقولی خوب تری دارد که در قالب بندی هایی نظیر فوندانسیون، اتوبان سازی، سازه های بزرگ، سازه های عمیق و … استفاده می شود. اینکه در این نوع قالب، بتن به بدنه قالب نمی چسبد از دیگر مزایای آن است و در هنگامی که بتن های دیگری با آن برخورد کنند دچار آسیب نمی شود و کمتر دچار خوردگی خواهد شد. از نظر اقتصادی نیز استفاده از این قالب مقرون به صرفه تر است. اگر سازه ارتفاع بلندی داشته باشد استفاده از قالب فلزی بتن پیشنهاد می شود زیرا هر چه ارتفاع بیشتر باشد با افزاش نیرو رو به رو خواهیم بود، در نتیجه قالب بتنی باید از مقاومت بالاتری برخوردار باشد.

داربست مدولار

در عملیات هایی چون ساخت و ساز و انجام عملیات های سازه از سازه موقت و یا ثابتی به نام داربست استفاده می شود که به عنوان یک تکیه گاه نیز شناخته می شود. از داربست مدولار نیز برای ساخت سازه هایی که سنگین هستند همانند پل و یا سقف استفاده می شود. از جمله داربست های مدولار می توان به داربست مثلثی، داربست امگا، فریم مثلثی و اسکافلد اشاره کرد. این نوع داربست ها به راحتی نصب می شوند و نوع اتصالات آن ها به صورت نر و ماده است که برای نصبشان احتیاجی به متخصص نیست. ارتفاع فریم های داربست مدولار 50، 75 و 100 می باشد که با توجه به نوع سازه فرق خواهد کرد. داربست مدولار با تحمل وزن بالا توانایی باربری بالایی دارد و استهلاک پایینی دارد، هم چنین این داربست اگر دچار سقوط شود کمتر دچار تغییر شکل می شود.

قالب فلزی سقف بتنی, داربست های مدولار, انواع قالب های فلزی بتن, مفصلی نیوجرسی, قالب فلزی برای بتن, ساخت قالب سرستون, قالب نیوجرسی, قالب فلزی ستون گرد, قالب بتنی نیوجرسی, قالب مدولار فروش, قالب فلزي بتن در كرج, قالب مدولار بتن ریزی, قالب های مدولار سقف, قالب های فلزی مدولار, داربست مدولار مثلثی, داربست مدولار چکشی, داربست مدولار قم

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط