کاربرد داربست مدولار مثلثی

برای آگاهی از انواع داربست مدولار و کارایی هر کدام در ادامه این متن ما را همراهی نمایید. در این جا راجع به قالب فلزی بتن و نوع عملکرد آن نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

تصویر 2

داربست مدولار

با روی کار آمدن داربست مدولار دیگر نیازی به استفاده ز داربست های سنتی وجود ندارد و کارگران می توانند به راحتی در نقاط مرتفع نیز مشغول به کار باشند. این نوع داربست می تواند وزن های زیاد را نیز تحمل نماید اما باید از نحوه تنظیم آن مطلع باشید. در ادامه نام انواع مختلف این داربست ذکر میشود و توضیحاتی راجع به هر کدام ارائه می گردد.

داربست مدولار مثلثی  و کاربرد آن

سر جک های قرار گرفته در بخش های بالایی داربست مدولار مثلثی برای تنظیم تراز کارایی دارد، شما با استفاده از این جک ها به داربست اعلام می کنید که قصد دارید در چه ارتفاعی کار کنید و باید تا چه حدی از وزن را تحمل و یا پیش بینی کند. یکی از مزیت های اصلی این نوع از داربست مدولار این است که می توان از یک ستون آن برای اجرای یک سازه استفاده کرد، البته سازه نباید مساحت زیادی داشته باشد، این مزیت نشان دهنده استحکام و مقاومت ستون هاست که در پی به کار گیری مهارهای مایل در مراحل ساخت آن به وجود آمده است. توصیه می شود که از این نوع داربست برای دسترسی به بخش های در حال ساخت نمای ساختمان استفاده نکنید چون گزینه مناسبی برای این بخش از ساختمان نیست.

داربست مدولار چکشی و کاربرد آن

این نوع از داربست مدولار شامل المان های عمودی و افقی بسیاری ست که هر کدام مسئولیت بخشی از کار را بر عهده دارند. المان های افقی به کار رفته در داربست همان مهارها هستند که در ابعاد ثابت و مشخصی تولید می شوند و برای متصل کردن پایه ها از آن ها استفاده می شود. داربست چکشی بهترین گزینه برای نمای ساختمان است که می توانید مراحل نصب و مونتاژ آن را نیز به اسانی انجام دهید.

توضیحاتی در خصوص داربست پلکانی

این داربست گزینه ای مناسب برای تسهیل رفت و آمد کارگران است که پایه اصلی به کار رفته در مراحل تولید آن از داربست مدولار چکشی الهام گرفته است.

قالب فلزی بتن

بتن نقش مهمی را در پروژه های ساختمانی ایفا می کند، اکثر ستون های نگهدارنده ساختمان از جنس بتن هستند و برای شکل دادن به این ستون ها باید از قالبی مشخص و مناسب استفاده گردد. در ادامه به برخی از مزایای این نوع قالب اشاره می شود:

  1. سطح صاف و صیقلی که باعث فرم گیری بهتر بتن می شود.
  2. مقاومت بالا در برابر ضربه و آسیب
  3. عدم چسبندگی ذرات بتن به بدنه آن

 

ارسال دیدگاه

پست های مرتبط